Schoolkinderen

Voor een kind is spelen een natuurlijke behoefte. Via het spel kan het kind ervaringen die hij opgedaan heeft verwerken en ordenen. Ook op fysiek, cognitief en sociaal emotioneel gebied kan een kind zich door spel verder ontwikkelen. Tegenwoordig spelen kinderen veel spelletjes met de computer. Het hoofd is dan hard aan het werk en de hersenen hebben veel snelle beelden te verwerken. Vaak komt een kind niet meer toe aan ervaringen verwerken en rust in zichzelf te vinden. Bij mij spelen betekent ook dat je samen (kind en ouder) kunt ontdekken hoe je je kind kunt helpen om het hoofd weer leeg te maken, hoe je kunt afstemmen op elkaar en waar in jullie relatie liefdevolle grenzen en verbindingen zijn.

Afhankelijk van de ontwikkelingsleeftijd spelen we met materialen als zand, water, dekens, hoepels, stokken, papier enz. De ervaringen, het voelen van je eigen lichaam en de ervaring van omgaan met jezelf en de ander staat hierbij centraal. Daaraan kun je leren wie je bent en hoe jij reageert in bepaalde situaties.